هزینه‌ها و کارمزدهای درخواست اقامت در سال ۲۰۲۳

Önemli Uyarı: Açıklamalar sadece bilgilendirme amaçlı olup, güncel ve detaylı bilgilere e-ikamet.goc.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.

08/05/2023

مشتریان محترم بیمه سلامت اتباع خارجی


ما اطلاعات حقوقی را که در خصوص فرآیندهای بیمه و اقامت آموخته‌ایم به اشتراک می‌گذاریم تا زندگی مهمانان خارجی حاضر در ترکیه را آسانتر کنیم.

با پست وبلاگ این هفته، در مورد " هزینه‌ها و کارمزدهای درخواست اقامت در سال 2023"، صحبت خواهیم کرد.

اولاً هر فردی که برای اقامت اقدام می‌کند ملزم به داشتن بیمه سلامت اتباع خارجی است و قیمت این بیمه با توجه به سن شما متفاوت می‌باشد. بین شرکت‌های بیمه تفاوت قیمت زیادی وجود ندارد و میانگین آن بدون تخفیف، برای گروه سنی 16 تا 25 سال 1064 لیر و برای 36 تا 45 سال 1640 لیر است. برای مشاهده این موضوع، می‌توانید با پر کردن فرم موجود در صفحه اصلی ما و اعمال کد تخفیف ویژه آن روز، پیشنهادات قیمت متناسب با سن خود را بررسی کنید.

البته که هزینه‌های شما به بیمه ختم نمی‌شود، علاوه بر آن، کارمزد‌های اقامت و هزینه کارت نیز وجود دارد. به طور کلی کارمزد‌های اقامت با توجه به مدت اقامت و کشور شما متفاوت است. برای بسیاری از کشورها، هزینه اقامت یک ساله حدود 80 دلار است که با نرخ ارز امروز به طور متوسط 1500 لیر و هزینه کارت اقامت نیز 356 لیر می‌باشد.


علاوه بر این، اگر برای اولین بار قصد اقامت در ترکیه را دارید، باید هزینه ویزای یکبار ورود را نیز پرداخت کنید. این هزینه با آخرین افزایش قیمت‌ها در سال 2023، به 2304 لیر تغییر یافته است. به عنوان آخرین مدرک موردنیاز می‌بایست خانه‌ای را که در آن مستاجر هستید به عنوان آدرس نشان دهید و قرارداد اجاره خود را به تایید یکی از دفاتر اسناد رسمی یا همان نوتر برسانید که هزینه آن به طور متوسط حدود 2000 لیر است. 

با در نظر گرفتن تمامی این هزینه‌ها، با فرض اینکه فرد متقاضی اولین درخواست خود را ارائه دهد و به طور متوسط در محدوده سنی 36تا45 سال باشد، هزینه اقامت 1 ساله برای بسیاری از ملیت‌ها بین 7.500 تا 8.000 لیر خواهد شد.

شهروندان ترکمنستان، دانمارک، ایرلند، کوزوو، نپال، سریلانکا، سوریه، جمهوری قبرس شمالی و شهروندان اتریشی که با اتباع جمهوری ترکیه ازدواج کرده‌اند و همچنین شهروندان آلمانی که با اتباع جمهوری ترکیه ازدواج کرده‌اند و نیز فرزندان آنها از پرداخت هزینه اجازه اقامت معاف هستند، بنابراین هزینه‌های آنها اندکی کمتر و به طور متوسط حدود 6000 لیر است. از سوی دیگر، شهروندان چک هزینه‌های کمتری خواهند داشت زیرا هم از هزینه اجازه اقامت و هم از هزینه ویزای یکبار ورود معاف هستند. اگر مجبور به پرداخت هزینه دفتر اسناد رسمی نیز نباشند، این مبلغ حتی کمتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید کارهای خود را با یک شرکت مشاوره انجام دهید، نباید فراموش کنید که علاوه بر هزینه‌های ذکر شده می‌بایست هزینه این خدمات را نیز بپردازید. ما توصیه می‌کنیم اینگونه کارها را یا خودتان و یا با وکلای متخصص در این زمینه انجام دهید. ما نمی‌خواهیم که شما هم به شرکت‌های مشاوره هزینه‌ای بپردازید و هم قربانی شوید. لازم به ذکر است که موسسات حقوقی پیشرو در این زمینه نیز وبسایت ما را برای خدمات بیمه ترجیح می‌دهند. در مواقعی که واقعاً در این زمینه به وکیل نیاز دارید، خوشحال می‌شویم شما را راهنمایی کنیم.

اکنون بیایید هزینه‌های درخواست تمدید را بررسی کنیم. وضعیت در درخواست‌های تمدید کمی متفاوت است، زیرا شما هزینه‌های دفتر اسناد رسمی و ویزای یکبار ورود را پرداخت نمی‌کنید. اگر شهروند ازبکستان، آذربایجان و ایران هستید، به طور متوسط 3.500 لیر و اگر شهروند ترکمنستان هستید، حدود 2000 لیر هزینه خواهید کرد.

در واقع، ثبت درخواست اقامت به سختی گذشته نیست، برعکس بسیار ساده است و حداکثر 10 دقیقه زمان می‌برد. تنها می‌بایست مراحل مهم و اطلاعات مالی و آموزشی شما در سامانه بطور صحیح ثبت شود.

ما با اطلاعاتی که از مؤسسات قانونی کسب می‌کنیم، از بیمه‌شدگان خود، در طول فرآیند درخواست قرارملاقات، با اطلاعات صحیح به صورت رایگان پشتیبانی می‌کنیم.

مهمترین نکته‌ای که باید هنگام ثبت نام یا درخواست اقامت مورد توجه قرار گیرد این است که فرآیند هیچ سایتی غیر از وب سایت رسمی کشور ما به آدرس زیر را در نظر نگیرید. 

https://e-ikamet.goc.gov.tr/


بسیاری از مؤسسات یا افراد واسطه برای ثبت درخواست اقامت، هزینه‌ دریافت می‌کنند (که این امر قانونی نیست) و پس از آن ممکن است نه تنها از نظر مالی زیان کنید بلکه مشکلات جدی در روند درخواست شما ایجاد گردد.

متأسفانه بسیاری از مؤسسات، وب سایت اداره مهاجرت را کپی می‌کنند و به دلیل وجود شباهت، درخواست‌هایی نیز دریافت کرده و نارضایتی‌های مادی / معنوی را برای بسیاری از مهمانان خارجی ایجاد می‌کنند. در واقع افرادی که به این سایت‌ها مراجعه و سپس هزینه درخواستی را پرداخت می‌کنند، متصور هستند که هزینه‌های موردنیاز برای اقامت خود را پرداخت می‌کنند.


ما خوشحالیم که تمام به روز رسانی‌های قانونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فراموش نکنید که ویدیوی ما را در مورد این موضوع در کانال یوتیوب تماشا بفرمایید.

https://www.youtube.com/watch?v=ukWjOgE-VIA&t=225s  


ما همیشه از شما در فرآیندهای بعد از خرید بیمه، همچون فرآیندهای خرید حمایت می‌کنیم. خدمات مشتریان ما در 7 روز هفته و به زبان مادری به خدمت‌رسانی خود ادامه می‌دهد.

تیم بیمهe-ikamet

https://www.e-ikametsigorta.com/ وب سایت׃

 

+90 212 355 89 89  ارتباط با ما׃

https://wa.me/905304682003 واتس اپ׃

 Nispetiye Mah. Gazi Güçnar Sok. No:4 Kat:4 Ofis No:10 Beşiktaş, İstanbul آدرس׃


یادداشت مهم؛ تمام مراحل اقامت خود را شخصاً خودتان در وب سایت رسمی جمهوری ترکیه، https://e-ikamet.goc.gov.tr/ انجام دهید. از به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعات شخصی خود با اشخاص ثالث و واسطه‌ها خودداری کنید. درخواست اقامت خود را غیر از این سایت در هیچ سایت دیگری انجام ندهید.


برچسب‌ها: بیمه برای اقامت،بیمه سلامت خارجی، بیمه برای خارجی‌ها، بیمه درمانی برای اجازه اقامت در ترکیه، بیمه اقامت، www.e-ikamet.goc.gov.tr ، بیمه سلامت اتباع خارجی، بیمه اقامت، بیمه درمانی اتباع خارجی، بیمه خارجی، بیمه اجازه اقامت، بیمه اداره مهاجرت، بیمه درخواست اقامت e- ، بیمه درمانی اقامت، بیمه اقامت، شهروندی ترکیه، بیمه آنکارا، بیمه ترک نیپون، بیمه سومپو ژاپن، بیمه آرکس، بیمه گروپاما، بیمه دمیر، بیمه برای اقامت، بیمه درخواست



En yeni blog yazıları için kaydolun ve en iyi teklifleri alın

Teşekkür Ederiz.
Seçiniz