اگر کارت شناسایی خود را گم کنید!

Önemli Uyarı: Açıklamalar sadece bilgilendirme amaçlı olup, güncel ve detaylı bilgilere e-ikamet.goc.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.

17/04/2023

مشتریان محترم بیمه سلامت اتباع خارجی، با این پست وبلاگ در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد که در صورت گم شدن کارت اقامت خود، که یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام اقامت در ترکیه می‌بایست به آن توجه کنید، باید چه اقداماتی انجام داده و به چه مراحلی توجه کنید.

اول اینکه می‌دانید مدت اقامت ترکیه برای مقاصد توریستی، بسته به کشور اتباع خارجی که به ترکیه می‌آیند، 30 و یا حداکثر 90 روز می‌باشد. افرادی که می‌خواهند بیشتر از این مدت بمانند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. افرادی که از این مدت تجاوز کنند یا برای اجازه اقامت اقدام نکنند فراری محسوب خواهند شد. در مواردی مانند مدارک ناقص اتباع خارجی که در ترکیه غیرقانونی باقی می‌مانند، رفتار نادرست، عدم اعلام و پرداخت ناقص جریمه، وجود محدودیت برای خارجی، عدم ورود مجدد به ترکیه طبق روال قانونی، اشتباه در درخواست اجازه اقامت پس از ورود یا تجاوز از دوره، در چنین مواردی تصمیم به ممنوعیت ورود به ترکیه (اخراج) به مدت 5 سال قابل اتخاذ است. به همین دلیل توصیه ما به میهمانان محترم خارجی این است که قبل از اتمام اعتبار ویزا، برای اقامت خود درخواست دهند.

 

حال اگر پس از دریافت مجوز اقامت در ترکیه، کارت شناسایی خود را گم کردید، چه کاری باید انجام دهید؟


کارت‌های اجازه اقامت برای افرادی که به صورت قانونی و با دلیل موجه برای مدت طولانی در ترکیه می‌مانند، صادر می‌شود و سندی برای اقامت قانونی اتباع خارجی در این کشور است، بنابراین باید با دقت نگهداری شود. با این حال، کارت‌های اجازه اقامت قانونی خارجی‌ها در ترکیه ممکن است در برخی موارد گم و یا دزدیده شود. در چنین مواقعی ابتدا باید به نزدیکترین پاسگاه پلیس در منطقه خود مراجعه کرده و گزارشی از موضوع ثبت کنید. پس از این فرآیند می‌توانید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و با مدارک زیر کارت اقامت خود را مجدداً صادر کنید.

 

خب این اسناد چیست؟

• گزارش مفقودی گرفته شده از پاسگاه پلیس

• گواهی اقامتگاه از اداره سرشماری (نفوس) یا قرارداد اجاره محضری

• کپی پاسپورت

• 2 عدد عکس بیومتریک

• رسید پرداخت از اداره مالیات که نشان می‌دهد نصف هزینه خاک را پرداخت کرده‌اید (برای زیر 18 سال، ¼ هزینه خاک باید پرداخت شود)

• رسید پرداخت از اداره مالیات که نشان می‌دهد هزینه کارت اقامت را پرداخت کرده‌اید.

پس از ثبت درخواست در اداره مهاجرت با داشتن این مدارک، می‌توانید تا دریافت مجدد کارت اقامت خود، با مدرک موقت بدون هیچ مشکلی در ترکیه بمانید.

حال به چند مورد از متداول‌ترین سوالات در مورد این موضوع بپردازیم.

سوال 1: اگر کارت اقامت خود را گم کنم، آیا مدت اقامت من در کارت جایگزین تغییر می‌کند؟ آیا تاریخ اقامت من دوباره شروع خواهد ‌شد؟

پاسخ 1: پس از درخواست به اداره مهاجرت، برابر با مدت اقامت فعلی به شما کارت اقامت داده می‌شود، بنابراین مدت اقامت شما تغییر نخواهد کرد.

سوال 2: آیا بعد از درخواست کارت جدید می‌توان از اداره مهاجرت مدرک موقت گرفت و تا رسیدن کارت از آن استفاده کرد؟

پاسخ 2: اداره مهاجرت همانند مرحله ارزیابی درخواست اقامت، برای اقامت و سفر در داخل مرزهای ترکیه مدارک موقت صادر می‌کند.

سوال 3: آیا تا صدور کارت اقامت جدید امکان خروج از کشور وجود دارد؟

پاسخ 3: متأسفانه اداره مهاجرت فقط اجازه اقامت و سفر در داخل مرزهای کشور را می‌دهد، امکان سفر به خارج از کشور وجود ندارد.


در مقاله این هفته به مهم‌ترین موضوعی که خارجیان مقیم ترکیه در هنگام اقامت باید به آن توجه کنند پرداخته‌ایم. ما برای آسانتر کردن زندگی مهمانان خارجی، به اشتراک گذاری آخرین اطلاعات به روز شده‌ که همیشه از مؤسسات رسمی و قانونی دریافت می‌کنیم را ادامه خواهیم داد.

شما همیشه می‌توانید با خط ارتباطی واتساپ ما که 7 روز هفته خدمات ارائه می‌دهد، تماس بگیرید و سؤالات و درخواست های خود را از خدمات مشتریان ما به زبان مادری خود بپرسید.

با احترام

تیم بیمهe-ikamet

https://www.e-ikametsigorta.com/ وب سایت׃

 

+90 212 355 89 89  ارتباط با ما׃

+90 530 468 20 03 واتس اپ׃

 Nispetiye Mah. Gazi Güçnar Sok. No:4 Kat:4 Ofis No:10 Beşiktaş, İstanbul آدرس׃


یادداشت مهم؛ تمام مراحل اقامت خود را شخصاً خودتان در وب سایت رسمی جمهوری ترکیه، https://e-ikamet.goc.gov.tr/ انجام دهید. از به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعات شخصی خود با اشخاص ثالث و واسطه‌ها خودداری کنید. درخواست اقامت خود را غیر از این سایت در هیچ سایت دیگری انجام ندهید.


برچسب‌ها: بیمه برای اقامت،بیمه سلامت خارجی، بیمه برای خارجی‌ها، بیمه درمانی برای اجازه اقامت در ترکیه، بیمه اقامت، www.e-ikamet.goc.gov.tr ، بیمه سلامت اتباع خارجی، بیمه اقامت، بیمه درمانی اتباع خارجی، بیمه خارجی، بیمه اجازه اقامت، بیمه اداره مهاجرت، بیمه درخواست اقامت e- ، بیمه درمانی اقامت، بیمه اقامت، شهروندی ترکیه، بیمه آنکارا، بیمه ترک نیپون، بیمه سومپو ژاپن، بیمه آرکس، بیمه گروپاما، بیمه دمیر، بیمه برای اقامت، بیمه درخواست

En yeni blog yazıları için kaydolun ve en iyi teklifleri alın

Teşekkür Ederiz.
Seçiniz