بیمه زلزله و مسکن

Önemli Uyarı: Açıklamalar sadece bilgilendirme amaçlı olup, güncel ve detaylı bilgilere e-ikamet.goc.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.

27/03/2023


مشتریان گرامی بیمه سلامت اتباع خارجی، با این پست وبلاگ، دومین مقاله خود را به شما ارائه می‌دهیم که در آن انواع بیمه‌های پایه را بررسی می‌کنیم. با این مجموعه قصد داریم اطلاعات دقیق‌تری در مورد انواع بیمه‌های پایه در اختیار شما قرار دهیم تا علامت‌های سوال موجود در ذهن شما را از بین ببریم. بیایید به موضوع این هفته که بررسی بیمه اجباری زلزله (DASK) و بیمه مسکن است، بپردازیم.


بیمه اجباری زلزله (DASK)


بیمه اجباری زلزله که با اتفاق افتادن زلزله مرمره در کشور ما بیش از پیش مطرح شد، بیمه‌ای است که خانه شما را در برابر زلزله و سایر بلایای ناشی از زلزله محافظت می‌کند.


با توجه به موقعیت زمین شناسی ترکیه، ۹۸ درصد جمعیت آن در مناطق زلزله‌خیز زندگی می‌کنند. هم به این دلیل و هم به دلیل عواملی مانند زلزله مرمره، بیمه زلزله اجباری شده است که در آن زلزله و به تبع آن، آتش سوزی، سونامی و رانش زمین ناشی از زلزله را پوشش می‌دهد. در چهارچوب مشخص شده در بیمه‌نامه شما، DASK خساراتی را که ممکن است به این دلایل رخ دهد، صرف نظر از اینکه ساختمان شما به طور جزئی یا کامل آسیب دیده باشد، به صورت نقدی پوشش داده و پرداخت را انجام می‌دهد.


بخش‌های ساختمانی تحت پوشش بیمه اجباری زلزله را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:


·      پی ساختمان


·      دیوارهای اصلی


·      دیوارهای مشترک


·      دیوارهای باغ


·      دیوارهای نگهدارنده


·      سقف و کف


·      پله‌ها


·      آسانسورها


·      پاگرد‌ها


·      راهروها


·      شیروانی و


·      دودکش‌ها.


مدارک موردنیاز برای بیمه اجباری زلزله (DASK) به شرح زیر است:



1.       نام، نام خانوادگی و شماره تلفن


2.       شماره کیم لیک


3.       آدرس کامل


4.       اطلاعات سند مالکیت


5.       سال ساخت ساختمان


6.       نوع بنای ساختمان


7.       تعداد کل طبقات


8.       وضعیت خسارت


9.       مساحت ناخالص آپارتمان.



هزینه بیمه‌نامه اجباری زلزله به عنوان حق بیمه قابل پرداخت بین شرکت‌های بیمه تفاوتی ندارد. هزینه‌های بیمه‌نامه DASK برای ساختمان‌ها به صورت ثابت تعیین می‌شود.



بیمه اجباری زلزله، همانطور که در نامش نیز ذکر شده اجباری، بخش‌ها و وسایل داخل منزل شما را پوشش نمی‌دهد. اگر می‌خواهید وسایل خانه خود را تحت پوشش قرار دهید، بیمه مسکن که در این بخش از مقاله توضیح خواهیم داد، وارد عمل می‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت بیمه مسکن با بیمه اجباری زلزله، اختیاری بودن آن است. اگرچه این بیمه اختیاری است، اما توصیه می‌کنیم که مشتریان بیمه درمانی اتباع خارجی ما، هر دوی این بیمه‌ها را انجام دهند.


بیمه مسکن

بیمه مسکن که به عنوان بیمه خانه نیز شناخته می‌شود، نوعی بیمه است که از خانه و اشیای قیمتی شما در داخل خانه محافظت می‌کند. برخلاف بیمه DASK، این بیمه می‌تواند بسیاری از موقعیت‌ها مانند سرقت را همراه با بلایای طبیعی پوشش دهد. در صورت بروز خساراتی که در شرایط مشخص شده در بیمه‌نامه شما رخ دهد، خسارت شما در چهارچوب تعیین شده در بیمه‌نامه پوشش داده می‌شود.

اگرچه ضمانت‌های اصلی در بیمه مسکن اغلب یکسان است، اما ممکن است بین شرکت‌های بیمه در مورد ضمانت‌های اضافی تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. به همین دلیل به مشتریان بیمه سلامت اتباع خارجی خود توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به دریافت بیمه مسکن، مقایسه دقیقی بین شرکت‌های بیمه انجام دهند و مناسب‌ترین بیمه‌نامه را برای خود انتخاب کنند.


در صورت بروز هر گونه ضرر و زیان مالی می‌توانید با ارائه مدارکی که از سوی شرکت بیمه از شما درخواست می‌شود، پروسه‌ای را برای پوشش خسارت خود در چهارچوب بیمه مسکن، آغاز کنید.


E-ikametsigorta.com یک پلت فرم خرید آنلاین است که خدمات بیمه درمانی اتباع خارجی را برای اقامت ارائه می‌دهد. برای خدمات بیمه سلامت اتباع خارجی ما، لطفاً از صفحه اصلی وب سایت ما دیدن کنید.


با احترام

تیم بیمهe-ikamet 


یادداشت مهم؛ تمام مراحل اقامت خود را شخصاً خودتان در وب سایت رسمی جمهوری ترکیه، https://e-ikamet.goc.gov.tr/ انجام دهید. از به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعات شخصی خود با اشخاص ثالث و واسطه‌ها خودداری کنید.


Страхование проживания, Медицинское страхование иностранцев; Страхование для иностранцев, Медицинское страхование для вида на жительство в Турции, Страхование проживания, страховка для внж в турции, www.e-ikamet.goc.gov.tr, Медицинское страхование иностранца, Страхование проживания, Медицинское страхование иностранца, Страхование иностранца, Страхование вида на жительство , Страхование управления миграцией, Страхование заявки на электронное проживание, Медицинское страхование по месту жительства, Страхование по месту жительства, Гражданство Турции, Страхование Анкары, Страхование Türk Nippon, Страхование Sompo Japan, Страхование Arex, Страхование Groupama, Страхование Demir, Страхование для проживания, Страхование заявления на проживание, Вид на жительство Страхование, страхование проживания, e-ikamet.goc.gov.tr ​​; медицинская страховка иностранца.: Insurance for Residence , Foreign Health Insurance; Insurance for Foreigners , Health insurance for residence permit in Turkey , Residence Insurance , страховка длявнж в турции , www.e-ikamet.goc.gov.tr , Foreigner Health Insurance , İkamet insurance , Yabancı Sağlık Sigortası , Yabancı Sigorta, Oturum İzin Sigorta , Göç İdaresi Sigorta , E-İkamet Başvuru Sigortası , İkamet Sağlık Sigortası , İkamet Sigorta , Turkish Citizenship , Ankara Sigorta , Türk Nippon Sigorta , Sompo Japan Sigorta , Arex Sigorta , Groupama Sigorta , Demir Sigorta , İkamet için Sigorta , İkamet Başvuru Sigortası , İkamet Sigortası, ikamet sigortası

En yeni blog yazıları için kaydolun ve en iyi teklifleri alın

Teşekkür Ederiz.
Seçiniz