نکات مهم در مورد درخواست اقامت / ثبت قرار ملاقات

Önemli Uyarı: Açıklamalar sadece bilgilendirme amaçlı olup, güncel ve detaylı bilgilere e-ikamet.goc.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.

02/12/2022


مشتریان گرامی بیمه سلامت اتباع خارجی، در مقاله این هفته، اطلاعات به روزی را به اشتراک می گذاریم که معتقدیم در فرآیندهای مجوز اقامت در ترکیه برای شما بسیار مهم و مفید خواهد بود.

 

مهمترین نکته‌ای که باید در هنگام ثبت نام‌/‌درخواست اقامت در نظر گرفت این است که غیر از وب سایت رسمی کشور ما یعنی https://e-ikamet.goc.gov.tr/ ، به پروسه در هیچ سایت دیگری توجه نکنید. در این میان هزینه‌هایی توسط بسیاری از موسسات واسطه دریافت می‌شود (که این امر قانونی نیست)، پس از آن ممکن است شکایات و مشکلات جدی در روند درخواست شما رخ دهد. متأسفانه بسیاری از مؤسسات در واقع به عنوان وب سایت اداره مهاجرت عمل می‌کنند و به دلیل وجود شباهت، بسیاری از مهمانان خارجی نارضایتی‌های مادی‌/‌معنوی را تجربه می‌کنند. در واقع مهمانان خارجی که به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند و سپس هزینه درخواستی را پرداخت می‌کنند، تصور می‌کنند که هزینه‌های مورد نیاز برای اقامت خود را پرداخت می‌نمایند.

 

علاوه بر این، طبق KVKK، به اشتراک گذاری اطلاعات حساس/خصوصی شما مانند پاسپورت، شناسنامه(کیم لیک)، رمزعبور کاربر، عکس و اطلاعات آدرس با اشخاص ثالث به صورت دیجیتالی از طریق واتس‌اپ یا ایمیل بسیار مخاطره‌آمیز است. این امر طبق قانون جرم تلقی می‌شود و خطرات جدی را برای سال‌های بعد به دنبال خواهد داشت.

 

در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی می‌توانید با مرکز تماس اتباع خارجی به شماره ۱۵۷تماس بگیرید و با یک تماس تلفنی از راه دور از انواع پشتیبانی به زبان مادری خود به صورت رایگان بهره‌مند شوید.


 


از همه مهم‌تر، وقتی در طول درخواست اقامت یا در مراحل بعدی، سرمایه‌گذاری در ترکیه را در نظر می‌گیرید، وجود اطلاعات شخصی شما در دست اشخاص ثالث، خطرات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.


 


بدین منظور، می‌خواهیم با اطلاعات به روز از سال ۲۰۲۲، روند تعیین قرار ملاقات را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید با اطمینان، بدون ریسک کردن و بدون پرداخت هزینه، درخواست قرار ملاقات خود را تهیه کنید.



اتباع خارجی که قصد اقامت در ترکیه را دارند پس از ورود به ترکیه باید قبل از انقضای مدت ویزای خود که حداقل ۳۰ و حداکثر ۹۰ روزه است، برای اقامت اقدام کنند. افرادی هم که می‌خواهند مجوز اقامت خود را تمدید کنند، می‌بایست ۲ ماه قبل از پایان اقامت خود، درخواست دهند.




کسانی که برای اولین بار برای اقامت اقدام می‌کنند، به عنوان یک قانون، بدون ورود به ترکیه نمی‌توانند درخواست دهند.


در مرحله اول، از طریق وب سایت زیر می‌بایست فرآیند درخواست با انتخاب نوع درخواست اقامتی که برای ماندن شما مناسب است، آغاز شود.


https://e-ikamet.goc.gov.tr/






در مرحله اول فرم نوبت‌دهی در واقع یک فرم پیش ثبت‌نام ایجاد می‌شود. اطلاعاتی که در این فرم پیش ثبت‌نام و مطابق با گذرنامه پر می‌کنید باید با اطلاعاتی که در مرحله بعد وارد خواهید کرد، یکسان باشد. مرحله مهم دیگر این است که عکس بیومتریکی را که در روز ملاقات ارائه می‌دهید، در فضای دیجیتال در سایت اداره مهاجرت آپلود کنید.


شما می‌توانید برای دسترسی به خصوصیات عکس بیومتریک، به وب سایت رسمی دولت ما که در زیر آمده است، مراجعه کنید.


https://www.goc.gov.tr/ikamet-basvurusunda-fotograf-utilimi-about




 


پس از پر کردن فرم پیش ثبت‌نام، می‌توانید درخواست خود را با کد تأیید ارسال شده به تلفن همراه یا آدرس ایمیل با توجه به اولویت انتخابی شما برای ارتباط، فعال کنید. در این مرحله توصیه می‌کنیم تلفن همراه را به عنوان اولویت ارتباطی خود انتخاب کنید.



در اولین مرحله پس از فرم پیش ثبت‌نام، باید اطلاعاتی مانند تاریخ صدور و تاریخ اعتبار گذرنامه به همراه تابعیت کشور وارد شود.


 


در مرحله دوم؛ آدرس محل اقامت در ترکیه باید به طور کامل و صحیح نوشته شود.




بخش اطلاعات آموزشی قرار گرفته در مرحله بعد اجباری نیست.


 

در مرحله سوم؛ بخش مربوط به اطلاعات صورت‌حساب درآمد وجود دارد و این اطلاعات باید با اطلاعاتی که در صورت لزوم در روز ملاقات ارائه می‌شود، یکسان باشد.


 


مرحله چهارم؛ این قسمت اطلاعات بیمه است. برای اقامت، شما باید یک بیمه درمانی خصوصی که دوره اقامت را پوشش می‌دهد، داشته باشید. هنگام خرید بیمه خود، فراموش نکنید که نمایندگان مجاز در زمینه بیمه درمانی اتباع خارجی معتبر برای اقامت را انتخاب کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید به شکل قانونی و به طور صحیح فرم قرار ملاقات برای اقامت خود را تکمیل کنید. متأسفانه تنظیم بیمه‌نامه توسط افراد واسطه‌ای که نماینده بیمه نباشند، ممکن است باعث شود که در فرآیند ثبت قرار ملاقات با اطلاعاتی نامعتبر در بیمه‌نامه خود مواجه شوید.




یکی دیگر از نکات مهمی که در تعیین قرار ملاقات باید به آن توجه کنید، در واقع اطلاعاتی است که هنگام خرید بیمه‌نامه اقامت خود وارد کرده‌اید. هنگام تعیین قرار ملاقات، اطلاعات بیمه شما باید به درستی در سیستم تعریف شده باشد. متأسفانه، اکثر افراد در زمان تعیین وقت ملاقات، گزینه انواع بیمه را بیمه‌ای که به اطلاعات بیمه اجباری نیاز ندارد مانند sgk انتخاب کرده و به مرحله بعدی می‌روند. که این وضعیت در روز ملاقات به دلیل وجود اشتباه در نوع بیمه و تاریخ‌های آن، باعث بروز خطاهای مهم بسیاری می‌شود.


 


به همین دلیل می‌بایست قبل از تعیین وقت ملاقات، بیمه درمانی اتباع خارجی برای اقامت خریداری شود. هنگام خرید بیمه نیز باید دقت شود که تاریخ شروع بیمه در اولین درخواست‌های اقامت با تاریخ درخواست اقامت و در درخواست‌های تمدید با تاریخ تمدید اقامت یکسان باشد.


 


بسیاری از افراد هنگام اضافه کردن اطلاعات بیمه در صفحه تعیین وقت ملاقات اشتباه می‌کنند. نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:


·   صفحه باید به زبان ترکی باشد و شما حتماً باید با استفاده از رایانه و نه تلفن همراه، وارد شوید.


·   نوع بیمه: باید بیمه درمانی خصوصی را انتخاب کنید.


·   نام شرکت: شرکت بیمه‌ای را که خریداری کرده‌اید انتخاب کنید.


·   تاریخ اعتبار: تاریخ انقضای بیمه‌نامه


·   شماره بیمه‌نامه: ……… بخش اعداد تا علامت '‌/‌' است.


·   شماره تمدید: ۰ (صفر)


·   پس از تایپ این اطلاعات، باید دکمه اضافه کردن را فشار داده و ادامه دهید.




مرحله پنجم؛ این مرحله اطلاعات اظهارنامه کوتاه مدت است. در این بخش، تمام قسمت‌هایی که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند باید به طور کامل پر شوند.




مرحله ششم؛ این قسمت اطلاعات مجوز کوتاه مدت است. در این مرحله باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با هدف اقامت شما در ترکیه مطابقت دارد. در صورتیکه برای مقاصد تحصیلی و سرمایه گذاری برای درخواست اجازه اقامت اقدام نمی‌کنید، باید با انتخاب گزینه اقامت برای مقاصد گردشگری، دلیل اقامت خود را مشخص کنید. در این مرحله مدت اقامت مورد درخواست شما و تاریخ شروع اقامت، باید به گونه‌ای باشد که همان مدت بیمه را پوشش دهد.


شما به راحتی می‌توانید تمام مراحل را از کانال رسمی یوتیوب اداره مهاجرت یاد بگیرید.


https://www.youtube.com/channel/UCk4p0zl3EyDVF9Oi4oZNrpA






توصیه می‌کنیم قبل از درخواست برای انواع اقامتی که با هدف ماندن شما در ترکیه مناسب است، وب سایت رسمی دولت ما به آدرس زیر را بررسی کنید.


https://www.goc.gov.tr/ikamet-izni-cesitleri






پس از تمام این مراحل، کافی است با ایجاد ثبت درخواست قرار ملاقات خود، منتظر بمانید تا اداره مهاجرت تاریخ قرار ملاقات را به شما اطلاع دهد.


 

E-ikametsigorta.com یک پلت فرم خرید آنلاین است که خدمات بیمه درمانی اتباع خارجی را برای اقامت ارائه می‌دهد. برای خدمات بیمه درمانی اتباع خارجی ما، لطفاً از صفحه اصلی وب سایت ما دیدن فرمایید.


 

با احترام


تیم بیمه اقامت انکی


e-ikamet sigorta

 

یادداشت مهم؛ تمام مراحل اقامت خود را خودتان به شخصه در وب سایت رسمی جمهوری ترکیه به آدرس زیر انجام دهید. از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود با اشخاص ثالث و واسطه‌ها جداً خودداری کنید. درخواست اقامت خود را قطعاً در هیچ سایتی غیر از این سایت انجام ندهید.


 https://e-ikamet.goc.gov.tr/



 

برچسب ها: بیمه برای اقامت،بیمه سلامت خارجی، بیمه برای خارجی‌ها، بیمه درمانی برای اجازه اقامت در ترکیه، بیمه اقامت، بیمه سلامت اتباع خارجی، بیمه خارجی، بیمه اجازه اقامت، بیمه اداره مهاجرت، بیمه درخواست اقامت، بیمه درمانی اقامت، بیمه اقامت، شهروندی ترکیه، بیمه آنکارا، بیمه ترک نیپون، بیمه سومپو ژاپن، بیمه آرکس، بیمه گروپاما، بیمه دمیر. 

تیم بیمه E-İkamet




وب سایت: https://www.e-ikametsigorta.com/ 




آدرس: محله نیسپتیه، خیابان گازی گوچنار، شماره: ۴، طبقه: ۴، شماره دفتر: بشیکتاش ۱۰، استانبول.


(Nispetiye Mah. Gazi Güçnar Sok. No:4 Kat:4 Ofis No:10 Beşiktaş, İstanbul)


 


برچسب‌ها: بیمه اقامت، بیمه سلامت خارجی، بیمه اتباع خارجی، بیمه درمانی برای اجازه اقامت در ترکیه، بیمه اقامت، www.e-ikamet.goc.gov.tr; ، بیمه سلامت اتباع خارجی، بیمه اقامت، بیمه درمانی اقامت، تابعیت ترکیه، بیمه آنکارا، بیمه ترک نیپون ، بیمه سومپو ژاپن، بیمه آرکس، بیمه گروپاما، بیمه دمیر.




En yeni blog yazıları için kaydolun ve en iyi teklifleri alın

Teşekkür Ederiz.
Seçiniz