کلاهبرداری در بیمه درمانی اتباع خارجی

Önemli Uyarı: Açıklamalar sadece bilgilendirme amaçlı olup, güncel ve detaylı bilgilere e-ikamet.goc.gov.tr web adresinden ulaşabilirsiniz.

18/11/2022

 سلام،


اطلاعات مهم و مواردی که در هنگام خرید بیمه اقامت باید به آن توجه کنیم؛


هنگام ثبت نوبت/ درخواست اقامت، ثبت بیمه اقامت نیز در سامانه الزامی است. برخی از شرکت‌های مشاور ممکن است این فرآیندها را بدون اضافه کردن بیمه برای شما انجام دهند و باعث شوند که درخواست شما با خطا ثبت شود و سپس دچار مشکل شوید. در واقع، ثبت درخواست اقامت به سختی گذشته نیست، برعکس، بسیار ساده است و حداکثر ۱۰ دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.


بیمه درمانی برای اتباع خارجی به دلیل اجباری بودن آن است که دریافت می‌شود. در حالی که اگر با دقت به آن نگاه شود، بر خلاف سال‌های گذشته، این یک بیمه بسیار سودمند است و فرصتی بسیار مهم برای تمام خارجی‌هایی است که در ترکیه زندگی می‌کنند. شهروندان ترکیه یک بیمه درمانی مشابه را با قیمت ۴ تا ۵ برابر گران‌تر می‌توانند خریداری کنند. اتباع خارجی که در ترکیه زندگی خواهند کرد در صورت نداشتن بیمه خصوصی مطمئن باشند که با خرید این بیمه‌نامه و ادامه آن به مرور زمان از مزایای قابل توجهی برخوردار خواهند شد.


نکات مهم در مورد بیمه سلامت اتباع خارجی


• قطعاً هنگام خرید، بیمه اقامت خود را از نمایندگی‌های مجاز بیمه خریداری فرمایید. برای فهمیدن این موضوع لطفاً از مرکزی که خرید را انجام می‌دهید بپرسید.. واسطه‌گری فروش بیمه در مرکزی که نماینده بیمه نباشد، ممنوع است. با گذشت زمان ممکن است با بیمه درمانی اتباع خارجی که از این طریق خریداری شده‌اند، با مشکلاتی از نظر اعتباری مواجه شوید. در سال ۲۰۲۱، ۱۲۵۰۰۰ بیمه اقامت جعلی فروخته شد و این افراد مجبور به خرید دومین بیمه درمانی اتباع خارجی خود شدند.


ساده‌ترین راه برای کنترل این موضوع، دانستن اسم نمایندگی و بررسی لیست نمایندگان در وب سایت رسمی شرکت بیمه مربوطه می‌باشد. علاوه بر آن، طبق قوانین، نام تجاری شرکت (Şirket Ticaret Ünvanı)، شماره مرسیس (Mersis No)، شماره ثبت لوح (Levha Kayıt No)، شماره ثبت تجاری (Ticaret Sicil No) باید در وب سایت‌ها به اشتراک گذاشته شود. در صورتیکه این اطلاعات در دسترس نباشد، توصیه می‌کنیم دقت بفرمایید.


به عنوان مثل ׃

 

• طبق قوانین جمهوری ترکیه، فروش بیمه را تنها نمایندگان مجاز، کارگزاران مجاز و شرکت‌های بیمه می‌توانند انجام دهند. غیر از این موارد، فروش بیمه توسط شرکت‌های مشاور و اشخاص اکیداً ممنوع است.

 

• فروشندگان غیرمجاز بیمه به احتمال زیاد در آینده شما را با مشکلات جدی مواجه خواهند کرد، از این امر می‌توانید مطمئن باشید. ممکن است در فرآیند دریافت خدمات پس از فروش بیمه و فرآیندهای لغو/بازپرداخت تنها بمانید و نتوانید کارهایتان را انجام دهید.


• اگر می‌خواهید بیمه درمانی خود را برای اقامت از مراکز اینترنتی خریداری کنید، حتماً می‌بایست مجاز بودن آن شرکت را بررسی کنید. سپس به اظهارنظرهای موجود در گوگل نگاه کنید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه شود اظهارنظرهای جعلی در وب سایت نیست، بلکه لطفاً اظهارنظرهای اشخاص حقیقی را در حساب کسب و کار گوگل آن شرکت بررسی کنید. در صورتی که این مدل حساب تجاری در گوگل وجود نداشته باشد، توصیه می‌کنیم از این مرکز تجارتی دوری کنید.


• یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید قیمتی است که به شما پیشنهاد می‌شود. حداقل قیمت بیمه سلامت اتباع خارجی برای اقامت به مدت ۱ سال توسط تمامی شرکت‌های بیمه در ترکیه از ۱۰۹۰ لیر شروع می‌شود. مراکزی که قیمت‌هایی به مراتب کمتر از این رقم را پیشنهاد می‌دهند، عموماً شرکت‌های مشاوره و نمایندگی‌های غیرمجاز هستند. ساده‌ترین راه برای تشخیص این موضوع این است که قیمت را گرفته، با شرکت بیمه مربوطه تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید.


• ما قویاً توصیه می‌کنیم که با تلاش برای گرفتن بیمه کمی ارزان‌تر، خطراتی مانند اخراج یا رد درخواست اقامت خود را متحمل نشوید.


• اگر قصد خرید آنلاین بیمه را دارید، حتماً بررسی کنید که آیا وب سایت مربوطه در سامانه ETBIS ثبت شده است یا خیر. بدین منظور می‌توانید سایت https://www.eticaret.gov.tr/ را به عنوان سیستم ثبت الکترونیکی خدمات آنلاین دولت بررسی کنید. ما قویاً توصیه می‌کنیم از وب سایت‌هایی که به این شیوه ثبت نشده‌اند دوری کنید.


• متأسفانه یکی از روش‌های خرید بیمه اقامت از طریق واتساپ می‌باشد. در این روش، اتباع خارجی، پاسپورت یا کارت اقامت خود را برای واسطه‌ها ارسال می‌کنند و افراد غیرمجاز اقدام به ایجاد بیمه به صورت دستی می‌نمایند. اما این روش، فرآیندی مغایر با KVKK است و فراتر از آن ممکن است در روزها/سال‌های آینده مشکلات بزرگی برای شما ایجاد کند. چرا که با این اطلاعات، می‌توانند از طرف شما افتتاح شرکت، ایجاد کارت اعتباری، برداشت وام و... را انجام دهند. قطعاً انتخاب این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم.


• بیمه اجازه اقامت خود را از جایی که کاملاً مطمئن هستید و با اطلاع از قیمت‌های استاندارد شرکت بیمه خریداری کنید. فهمیدن و تأیید این موضوع بسیار آسان است..


• یکی از مواردی که در هنگام خرید بیمه اقامت خود باید به آن توجه کنید این است که تاریخ شروع بیمه‌نامه شما صحیح باشد. در این راستا مرکزی که از آن بیمه خریداری می‌کنید باید بتواند اطلاعات درستی را به شما ارائه دهد و به این منظور می‌بایست به تجربه آن شرکت در این زمینه توجه کنید. در غیر این صورت، بیمه شما باید لغو و تنظیم مجدد شود و فرآیندهای اقامت شما ممکن است قطع شود.


E-ikametsigorta.com یک پلت فرم خرید آنلاین است که این خدمات را ارائه می‌دهد. ما در طول مراحل درخواست اقامت، تمام دانش و تجربیات خود را به صورت رایگان با بیمه‌شدگان خود به اشتراک می‌گذاریم. در این راستا توصیه می‌کنیم نظرات مشتریانمان را در گوگل بخوانید.


E-ikametsigorta.com، اولین وب سایت آنلاین ترکیه با رعایت قوانین و مقررات جمهوری ترکیه است که تنها بیمه درمانی اتباع خارجی برای اقامت را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بیمه اقامت خود را با اطمینان از ما خریداری کنید.


شما می‌توانید بیمه اقامت خود را از طریق وب سایت ما به صورت آنلاین، ۷ روز هفته/ ۲۴ ساعته در ۳ مرحله، بسیار آسان و سریع خریداری کنید و بلافاصله به بیمه‌نامه/شماره بیمه‌نامه خود دسترسی پیدا کنید.


وب سایت ما در اصل برای این منظور راه‌اندازی شده است و تنها یک نوع بیمه در آن وجود دارد. توصیه می‌کنیم برای دیدن این موضوع به نظرات مشتریانمان در گوگل نگاه کنید. از مشتریان ما بیش از ۱۳۰۰ نظر وجود دارد.


شما می‌توانید از این قسمت به مشتریان ما که بیمه خود را خریداری کرده‌اند دسترسی پیدا کنید. Link ....


فهرست و پوشش‌های درمانی بیمه اقامت


الف-هزینه‌های درمان بستری


• خدمات بیمارستانی، (جراحی، اتاق عمل، بیهوشی، دارو، آزمایشگاه و غیره)


• در طول مدت اقامت در بیمارستان هزینه‌های اتاق، تخت و غذا 


• در حین بستری تمامی آزمایشات بیوشیمی، میکروبیولوژی، معاینات پاتولوژی، معاینات رادیولوژیکی و تصویربرداری انجام شده جهت تشخیص 


• فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی،


• شیمی درمانی، پرتودرمانی، دیالیز،


• درمان‌های پزشکی کمتر از ۲۴ ساعت (مشاهده)←(به این معنی که به منظور بهره‌مندی از خدمات بستری می‌بایست حداقل ۲۴ ساعت در بیمارستان تحت نظر باشید.)

• هزینه‌های اندام مصنوعی در صورت از دست دادن عضوی از بدن در اثر تصادف یا بیماری،

• درمان در بخش مراقبت‌های ویژه.


ب-هزینه‌های درمان سرپایی


• معاینه پزشک،


• بررسی‌ها برای تشخیص بیماری،


• دارو،


• فیزیوتراپی،


در کلیه مؤسسات بهداشتی طرف قرارداد، سقف هزینه‌های درمان سرپایی ۵۰۰۰ لیر در سال و سهم بیمه شده ۲۰ درصد است.


دوره‌های انتظار: نیمی از دوره بیمه‌نامه برای پوشش درمان سرپایی، و سه چهارم دوره بیمه‌نامه برای پوشش درمان بستری است.


خوشحال می‌شویم پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید ([email protected]).



با احترام


تیم بیمه E-İkamet


وب سایت: https://www.e-ikametsigorta.com/ 



آدرس: محله نیسپتیه، خیابان گازی گوچنار، شماره: ۴، طبقه: ۴، شماره دفتر: بشیکتاش ۱۰، استانبول.

(Nispetiye Mah. Gazi Güçnar Sok. No:4 Kat:4 Ofis No:10 Beşiktaş, İstanbul)

 

برچسب‌ها: بیمه اقامت، بیمه سلامت خارجی، بیمه اتباع خارجی، بیمه درمانی برای اجازه اقامت در ترکیه، بیمه اقامت، www.e-ikamet.goc.gov.tr; ، بیمه سلامت اتباع خارجی، بیمه اقامت، بیمه درمانی اقامت، تابعیت ترکیه، بیمه آنکارا، بیمه ترک نیپون ، بیمه سومپو ژاپن، بیمه آرکس، بیمه گروپاما، بیمه دمیر.

En yeni blog yazıları için kaydolun ve en iyi teklifleri alın

Teşekkür Ederiz.
Seçiniz